Nu då?

Så står han i min hall, ger mig en kram


Han går före mig in i vardagsrummet med ett stakt uttryck i ansiktet och oro i ögonen. 


Antingen ber du mig dra åt helvete eller så får du sluta.


Jag frågar


Sluta
med vadå?


H: Jag vet att jag inte har rätt att säga vad du får eller inte får göra men om du ska ligga runt vill inte jag vara en del av detta längre. Jag mår skit av dina handlingar, ditt beslut om att ligga med inte en utan TVÅ personer.


Jag tittar storögt på honom och känner ångesten komma tillbaka och viskar


Förlåt


H: Förlåt? Det var väll ett val? Du gjorde ett val, ett val som sårade mig så jävla mycket att jag fan inte kav varken äta eller sova. Jag har aldrig mått så jävla pissigt som jag gör just nu. Om det här bara är en lek för mig be mig dra åt helvete och gör det nu.


A: Jag viste inte att du brydde dig. Jag vill allt annat än att be dig dra åt helvete. Jag... jag älskar dig


H: Ok, dina handlingar pekar ju inte direkt åt det hållet, eller?


Jag känner den första tåren rullar ner för min kind medans illamåendet växer i min mage. Jag har aldrig ångrat något jag gjort så starkt, försöker förklara med det känns som om mina ord är fumliga och tomma jag tystnar och låter tårarna fortsätta rinna.


En timma senare sitter vi båda i tårar.


H: Jag klarar verkligen inte att känns såhär, min tillit till dig har fått sig en tern men jag älskar dig för mycket för att låta dig gå.


 A: Jag kan inte säga mer än förlåt ett löfte som kan kännas tomt, men jag jobbar på det.


En tung natt.


Kommentarer
Postat av: NastyFlat<3

oh :´( <3

2009-04-07 @ 23:06:48
URL: http://xnastyflat.shedevil.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0