Flyttfågel

När jag vaknade i morse upplyste telefonen mig glatt om ett sms.

Ring när du kan, ring mig! Puss

Jag kliade sömnen ur ögonen och med sömen fortfarande som ett tjockt täcke i min hals klickade jag vant fram hans nummer.

Hans röst lät skadad va tårar och uppgivenhet. Som om natten hade tagit en del av hans vardag och kört den genom en blender.

Nu är allr satt i rullning. Vi har pratat och gråtit under natten. Slutsatsen var att vi ska gå delade vägar.

Mina tankar snurrar och mina ben blir svaga.

Ok, jag vet inte vad jag ska säga Haakon jag finns här om du vill prata.

Ja det kommer jag behöva. Men just nu har jag inte så många ord att uttala.

Kan vi ses ikväll?

Ja, ring mig när du är klar på jobbet.

Ok, puss

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0